Počet přístupů od privatizace:
| tisk | zpět |
OTÁZKY ZÁKAZNÍKŮ A ODPOVĚDI „ZAPÁLENÉHO LAMPAŘE“

Toto jsou jen vybrané, stále se opakující otázky. Nelze na ně odpovídat a do této rubriky se ptát, jelikož by sem psala spousta anonymních sprosťáků a žoldáků konkurence. Pokud má někdo věcný dotaz, nechť jej podepsaný pošle na mou mailovou adresu: rozdall@quick.cz a já mu na něj osobně odpovím.


1. Ten zesilovač má jen 50(60)W – není to málo, ale já bych potřeboval nejméně 100W?

Odpověď: zřejmě máte zkušenosti s transistorovými zesilovači, u těch se uvádí 80W a 100W, ale to se nedá takhle srovnávat, neboť transistory mají jinou charakteristiku zvuku. Máme zkušenost, že 20W elektronkový zesilovač má daleko průraznější zvuk než 100W transistorový.
A to přeci jde. Co je platné, když zesilovač zní hezky v obchodu, ale pravda se ukáže až na jevišti, vedle basy a bicích. To staří rokeři vědí a proto používají lampové zesilovače. A právě takové vám můžeme nabídnout.

2. Mně bude stačit jednoduchý zesilovač pouze s čistým zvukem, neboť používám krabičku, procesor atd. na zkreslení.

Odpověď: to je základní chyba (dle našeho názoru) většiny mladých kytaristů. Uvědomte si prosím, že připojením polovodičových prvků do lampového zesilovače vytvoříte opět „transistorový“ zesilovač.

3. Když já mám pocit, že ten elektronkový zesilovač zkresluje málo, já potřebuji víc!

Odpověď: pokud nemáte ve své hudební praxi ještě zkušenosti s lampou, chápu vaši obavu. Transistorový zesilovač (příp. krabička) vytváří hodně zkreslený až „zahuhlaný“ zvuk, který vyhovuje kytaristovi, který lže sám sobě. Takový zvuk skryje všechny technické nedokonalosti kytaristy a navíc takto tvořený zvuk je špatně zpracovatelný jak pro zvukaře tak pro samotného kytaristu, který není v kapele slyšet. U lampy to chce poctivě přitlačit pravou rukou a výsledky se brzy dostaví. Kytarista začne hrát přesněji, „už nešumluje“ kytaru a začne slyšet – k radosti svojí, kolegů v kapele a také zvukaře, který si dá větší práci s jeho ozvučením, kteroužto předtím vzdal, neboť s mladým „jankem“ nebyla domluva – takže kytarista nebyl slyšet dvakrát. Jednou na pódiu a podruhé od otráveného zvukaře do sálu.

4. Já však pomocí mé krabičky dělám z čistého kanálu na zesilovači zkreslený a naopak, neboť ke hraní potřebuji dva zvuky – čistý a zkreslený.

Odpověď: naše lampové zesilovače pochopitelně mají vícekanálovou možnost:
a) čistý kanál a vlastní „čisté“ korekce
b) zkreslený kanál a vlastní „zkreslené“ korekce
c) další skokovou (JUMP) hlasitost, kterou u zkresleného kanálu můžeme volit dvě hladiny hlasitosti ovládané nožním spínačem – zvukař nemá žádnou práci a vy si můžete ohlídat ozvučení sóla.

5. Co je to prosím vás ten knoflík Feedback na konci zesilovače?

Odpověď: je to frekvenčně laděná zpětná vazba, mající za úkol zvýšit průraznost kytaristova zvuku v daném sále. Navíc zvyšuje zkreslení konce a přispívá k dalšímu zvuku při kytaristově sólové hře.

6. Říkáte, že můžete okopírovat Marshally, Fendry, Messa.

Odpověď: po elektrické a zvukové stránce umíme velmi přiblížit zvuk a vybavení zesilovače světovým značkám, tak abychom se nedotkli patentních práv a ochranných známek.

7. Je pravda, že si mohu u vás objednat jakýkoliv zesilovač a vy mi ho postavíte na míru?

Odpověď: pokud jsme schopni (a já si myslím, že ano) uspokojit vaše nároky, mohu po krátké konzultaci s kytarou v ruce předvést různé druhy zvuků a vy si vyplníte dotazník – zaškrtnete vybrané vybavení zesilovače a vypadne model pouze pro vás. Tuto jedinečnou příležitost spolutvůrce můžete korunovat spoluprací na designu přístroje. Druh popisu, signatura, barva knoflíků, rohy, potah atd.

8. Není to příliš drahé?

Odpověď: v praxi jsme –2-3x levnější než odpovídající model světové značky, to si nakonec ověříte sám návštěvou prodejen. Zde se ptejte také na servis, rychlost vyřízení a na ochotu prodavačů vám vše vysvětlit.

9. A jak je to u vás se servisem?

Odpověď: vzhledem k tomu, že používáme kvalitní až předimensované součástky a vojenské otřesuvzdorné lampy, oprav není mnoho. Pokud se něco takového vyskytne, zákon nařizuje záruční i pozáruční opravu do 30 dnů. My ji provádíme do 1-3 dnů, s předvedením po opravě naživo s kytarou.

10. Stavíte také bedny (boxy) a jaké dáváte reproduktory?

Odpověď: zde opět platí, že zákazník si vybere z ukázkové série a zvolí optimální řešení. Vše záleží na vkusu a solventnosti zákazníka. U nás neplatí za málo peněz málo muziky. Konzultací s našimi odborníky ušetří zákazník spoustu peněz, které by vydal při svém hledání optimálního zvuku.

11. Co je lepší combo nebo hlava-box?

Odpověď: combo je výhodné pokud má 1 reproduktor – kvůli objemu a váze tak do 50-ti Wattů do středního klubu. Pokud chcete větší razantnost, je lepší zvolit zesilovač z comba+reprobedna se dvěma repro. Jelikož zde síla závisí na velikosti boxů, můžete použít 4 repro.

12. Prý děláte i stereo aparáty?

Odpověď: ano a velmi se to osvědčilo, nejde ani tak o stereo, ale o dvoukanálový koncový zesilovač, každý z konců napájí polovinu boxu a celkový výsledek je, jako by jste měli 2 velké boxy a 200W hlavu. Opět jednou praxe zvítězila nad grafickými výpočty.

13. Nezdá se vám, že si moc fandíte???

Zkušenosti 30leté praxe na koncertních pódiích a názory kolegů z branže ze známých rockových a heavymetalových kapel, tedy početná klientela mě utvrzuje, že cesta je správná a vyzkoušená.

Rudolf Rožďalovský
Telefon: 602 775 773 | e-mail: rozdall@quick.cz

Copyright © 2010 - All rights reserved. Programming WAMP company